top of page
Søg

Netto ønsker at jeg fjerner fejlagtig info om ØGO produkter - Bruger unødvendigt kemi

Skrevet af Oplysning om MSG tirsdag d. 18 februar 2020 kl. 23:32

"Jeg har tidligere været i forbindelse med ØGO / Netto kundeservice vdr. Hvad vaniljeekstrakten indeholdte i ØGO chokolader m.m, hvor jeg fik at vide at vaniljeekstrakten indeholdte maltodextrin, som er et MSG tilsætningsstof.

Dette ønskede jeg meget gerne at ØGO skrev på deres økologiske chokolader fremover, så folk ved at det er i, især for diabetikere, da maltodextrin påvirker blodsukkeret, men dette ønskede ØGO ikke at oplyse om, da det er en del af smagen 🤔🤔.
Dette undre mig virkelig, at man som et kendt økologisk firma ønsker at undvige vigtig information om indholdsstoffer som kan sætte diabetes patienter i fare og evt. Også skabe MSG reaktioner hos dem, der ikke kan tåle MSG, men det burde også stå oplyst, så dem af os, der ønsker at undgå MSG, kan undgå disse chokolader.
Jeg kender en mand, der lider af type 2 diabetes, der engang spiste en plade chokolade, hvor der var maltodextrin i og han har oplyst mig om at han blodsukkeret først blev banket ned igen 14 dage efter!".
- Oplysning om MSG.

Jeg fik denne email fra Netto d. 22 november efter en lang række af email vdr. Spørgsmål om deres produkter og vaniljeekstrakt indhold:

Connie Hansen (Netto)

22. nov. 13.11 CET

"Hej igen. Tak for din henvendelser over den seneste tid. I forbindelse med vores besvarelser er vi blevet opmærksomme på hjemmesiden: https://msg-oplysning.wixsite.com/msgoplysning. Samt Facebook-siden: Oplysning om MSG E621 smagsforstærker. På de to pågældende sites forekommer der desværre en række misforståelser, og ud fra vores korrespondance antager vi, at du administrerer dem. Ret os endelig, hvis vi tager fejl. De misforståelser vil vi selvfølgelig gerne hjælpe med at afklare. Således kan vi se, at en række af vores varer beskrives som værende skjult med stoffet MSG, der er forkortelsen for Mononatriumglutamat – også kaldet det 3. krydderi. Og at der samtidig i sammenligninger henvises til bærestoffet Maltodextrin, der ofte anvendes i aromaer for at bære aromaen (fyldstof). Maltodextrin er kulhydrater i form af korte og mellemlange stivelseskæder almindeligvis fremstillet af majsstivelse – og ikke det samme som MSG. Der er restriktioner for brug af MSG, og det er ikke et tilladt i økologiske varer, hverken som tilsætningsstof eller som teknisk hjælpestof. For en god ordens skyld vil vi derfor henstille til, at du – såfremt du administrerer de pågældende sider - ændrer denne fejlagtige kommunikation omkring vores produkter. På forhånd tak. Venlig hilsen Connie Hansen Kundeservice Netto".

Jeg har ikke fået svar på de sidste spørgsmål jeg stilte ØGO vdr. Hvilken vaniljeekstrakt, der var i deres øko riskiks m.m

Hvad mener du om denne email jeg fik fra dem bare ved at forhøre mig om hvad de diverse tilsætningsstoffer indholdte?

En af mine MSG undersøger prøvede at kontakte ØGO pr. Telefon og det lykkedes hende at få kontakt til ØGO og men ikke at få svar på om de brugte MSG og MSG tilsætningsstoffer i deres økologiske produkter.

"Har ØGO mon noget at skjule, siden de reagere som de gør?".
- Oplysning om MSG.

Er det her okay, folkens?

Kommentere gerne nedenfor dette blog indlæg og del endelig dette.

Læs også gerne mine tidligere blog indlæg om ØGO og brugen af skjulte MSG tilsætningsstoffer, de kan læses her:

https://msg-oplysning.wixsite.com/msgoplysning/post/øgo-bruger-skjult-msg-i-chokolade-samt-i-nogle-af-deres-pålægs-produkter-og-humus

Se flere produkter fra ØGO med MSG tilsætningstoffer i her:

https://msg-oplysning.wixsite.com/msgoplysning/ogo-produkter

Vh Oplysning om MSG.

MSG hjemmeside:

https://msg-oplysning.wixsite.com/msgoplysning

532 visninger0 kommentarer
  • TikTok
  • YouTube
  • Facebook Social Ikon
  • Instagram
  • Twitter Social Ikon
bottom of page