top of page
Søg

AFSLØRING Forhandler af LIVEGOOD produkter blokere MSG oplysers info/advarsel om MSG i vitaminer




Skrevet af Oplysning om MSG onsdag d. 6/3 kl. 13:07







Jeg blev kontaktet af en mand her forleden, der hed Henrik Adrian, som spurgte mig om jeg var frisk på nogle vitaminer, som var glutenfrie, veganske og MSG-FRIE, hvor jeg med det samme spørger hvad de indeholder og at jeg gerne vil se varedeklarationer, fordi det er den eneste måde, jeg kunne finde ud af om MSG var tilsat eller om de var MSG-FRIE, som han jo lægger ud med at sige.





Her er hele korrespondancen mellem forhandleren og mig, han sendte mig en del lydfiler udover få beskeder, så dem skriver jeg ned her også:























Henrik siger på lydfilen:


"Ja, hvad hedder det, produkter og firmaet bag er faktisk ret trætte af produkter, der er fyldt med lort

Så.. så det øh... ja.. Jeg spørger om du kan forklare hvad MSG er, så, så fortæl mig hvilke nogle ting, der ikke må være i, såå er det jo fordi at jeg gerne vil vide det, jeg vil gerne vide hvad nøjagtigt jeg skal kigge efter, hvad hedder de forskellige ting, kan du sende mig en liste over det, det vil jeg meget gerne have, faktisk, fordi altså det er ligeså vigtigt for mig at kigge på, som det er for dig at fortælle mig, kan man sige, fordi jeg vil også gerne vide helt præcist hvad er det jeg skal se på, også når jeg er ude og kigge på varer i supermarkederne, fordi jeg gider heller ikke have lort, derfor og jeg gider heller ikke at spørge folk hver gang."

















Henrik siger dette på lydfil:



"Mener jeg er faktisk i gang med at bygge en forretning og øh... hold nu op og hvis det så viser sig at der er en lille smule MSG i af en eller anden art, men jeg gider heller ikke at smadre hele min forretning på det, så, derfor, men altså som jeg ser det, så hvad hedder det øh... er produktet altså fint."



"Ja, de sælger vitaminer og mineraler og det... øh... Glutenfrit, ingen sukker, non GMO og vegansk, øh, faktisk, så, jeg bruger produkterne nu og det er sku de bedste produkter, jeg nogensinde har prøvet både på den ene eller anden måde og jeg er rimelig sikker på at det her er okay, så, men jeg ved det ikke, jeg er ikke laborant eller et eller andet, men det virker til at være et okay produkt, såå."





Henrik siger dette på de næste lydfiler:


"Og så tænkte jeg at det måske kunne være interessant for dig, hvis det var 100%, fordi der er faktisk rimelig god forretning i det, det er lige startet op, så, ja."


Men, det er jo også det det her er, det er vegansk, det meste af det, jamen altså jeg er sku sikker på at det firma der er trætte af at tingene ikke er i orden, så... yep.."



"








Henrik siger dette på lydfil:


"Men hvad er det MSG er, nu er jeg nødt til lige og.. MSG fordi ærteprotein, det er et rent produkt, hvordan kan det være MSG?".









Henrik siger dette på lydfil:



"Jamen, det er det jeg ikke forstår, hvordan kan Ærteprotein være MSG, hvordan kan det være dårligt for kroppen? Det forstår jeg simpelthen ikke, altså jeg har brugt Ærteprotein i årevis, i stedet for hvad hedder det valleprotein, som er noget af det værste. Men, øh, altså så jeg er ikke med, og slet ikke når det kommer fra et 100% naturligt produkt, dvs. så skal jeg heller ikke spise ærter, altså, det sådan lidt, øhm... ja, altså jeg ved godt at man skal passe på, men jeg tænker heller ikke at man skal være fuldstændig hysterisk faktisk, men altså, det jo, øh.. det ved jeg ikke, ja, sådan er det, men øh..."












Henrik siger dette på lydfil:


"Ja, ja, ja, jeg forstår godt hvad du siger, det er også helt okay, jeg forstår det bare ikke, når der er rigtig mange mennesker, der faktisk får det bedre af at bruge nogle supplementer, f.eks som dem her, jeg har arbejdet med masser af supplementer igennem tiden, nogle bedre end andre, men jeg har ikke fundet nogle, som dem her, hvor der er så lidt i af forskellige ting, som der er i det her øhm, men sådan er det jo, man er også nødt til at og øh altså folk tror at de bliver tosset oveni hovedet nogle gange, ikke? Det er også fair nok, men sådan er det jo, så jeg ved godt at de der indeholder Citronsyre, det har jeg set, så men øh, ja, sådan er det, jeg må gøre det jeg føler er rigtig, så det er sådan det er, jeg har i hvertfald ikke tænkt mig at lægge min forretning ned igen nu, øhm.. det ville være lidt åndsvagt, jeg var bare lige nysgerrig på hvor meget der var i, øhm, så, så det, derfor og jeg har også 100% respekt for at du har en viden omkring det her, jeg skulle også bare lige finde ud af det, gå nu væk, det var ikke dig, det var hunden, tak for svar."



















Henrik siger dette på lydfil:



"Ja, ja, men det er jo ift. hvordan og hvorledes, fordi så kan jeg ikke sælge noget som helst og det er sådan det er, ja, jeg kan ikke gøre så meget ved det, jeg spiser selv produkterne,og det er sådan det er, ja, det bliver jeg sku nok ved med, men øh, ja, sådan er det jo.


Tusind tak for info, det må jeg lige gå med, god dag til dig og tak."













Henrik siger dette på lydfil:


"Ja, men jeg kan jo ikke bestemme hvad folk køber, de får jo selv et link til webshoppen, så det er jo sådan det er, så det folk køber, det kan jeg ikke gøre noget ved, øhm, så, sådan er det jo, så.. og så kan jeg bruge dem uden som du siger og så er der ikke så mange jeg kan bruge og jeg er faktisk blevet glad for dem, så, ja, sådan er det, men øh, ja, der er ikke så meget at gøre ved det lige nu, så, det er ihvertfald det reneste jeg har kunnet fundet indtil videre og så må jeg gå med det indtil at jeg ligesom kan finde et alternativ, men det er nok bare svært, finde noget der er renere end det her, til en pris, der også er overkommelig for folk."





Henrik siger dette på lydfil:


"Ja, det var lige nøjagtigt, det jeg frygtede jo, øhm, så, jeps, så kan man jo lade være med at række ud, så det gør jeg ikke en anden gang, så det er meget nemt, så, jeps.






Henrik siger dette på lydfil:


"Det er rigtigt, det er rigtigt, men der er også forskel på om det er fuldstændig fyldt med det eller om der er en lille bitte smule i det og at man faktisk har et produkt, der er bedre end langt de fleste, men øh, det er jo igen op til hvordan man ser på ting, så, altså hvis jeg skulle gå op i det her, så ville jeg ikke kunne spise nogle som helst fødevarer, nogle som helst steder fra, alt, økologi, det er fyldt med lort, alle steder, så, det jeg kigger mest på er om det er et produkt der er GMO-FRIT og man får et produkt, som ikke er fyldt med alt muligt lort og det faktisk er så rent som muligt at lave uden at man går alt for meget på kompromi med forskellige ting og sager, det er det jeg ser på, jeg kigger på de bedre alternativer end lort. Så, men, ja, det øh, det ville have været rart at man kunne have haft en dialog, uden at, men sådan er det jo, jeps, det gør jo bare at jeg ikke rækker ud igen, kan du have en god dag."














Henrik siger dette på lydfil:



"Jo, selvfølgelig er jeg glad for din information, men jeg er bare ikke helt glad for at man plastre alt til, øhm, men det jo så dit valg, det kan jeg så ikke bestemme og gør heller ikke, men, jeg havde bare håbet at man lige kunne have en dialog og finde ud af hvordan og hvorledes, så jeg også ved hvad jeg skal kigge efter, fremadrettet, når jeg skal til og begynde at kigge efter produkter, der er endnu bedre, fordi det er det jeg går efter jeg går efter, jeg prøver at finde det bedste af det bedste på markedet og til den bedste pris, sådan så alle har råd til at leve sundt på det ene eller anden plan, ja, det er sådan set det det drejer sig om for mig, fordi så når jeg kigger på det, sådan, så er det lidt umuligt at leve fri for lort, men det er jo næsten lige meget hvad du tager, så er der det ene eller anden art i, det er fandme svært, men sådan er det, det skal ikke skille os ad, øh, jeg gider bare ikke plastre min Facebook til med advarsler om det ene eller det andet, det kan man jo sige at det er skader det jeg er i gang med at bygge og den eneste måde jeg kan få det her firma til at forstå at man skal flytte sådan nogle ting, det er ved at jeg er i det og så kan man sådan få det fadet ud stille og roligt. Så, men hav en god dag."








Oplysning om MSG har undersøgt alle deres vitamintilskud og en del af dem indeholder MSG tilsætningsstoffer, dog ikke ren MSG, som han måske tror altså mononatriumglutamat / E-621, men det mange ikke ved er at der er så mange andre navne, som gemmer sig i vitaminer, som er MSG, hvor man ikke tror at det er det.

F.eks Citronsyre, Ærteprotein, Maltodextrin m.fl

Ca. 1 dag efter, så gik jeg ind på hans opslag på Facebook, hvor han havde lavet et salgsopslag om vitaminerne, som værende uden unaturlige tilsætningsstoffer, hvilket er løgn.



Skærm foto af hans opslag, som desuden blev fjernet efter min kommentar.





Jeg gik så ind og kommenterede på hans opslag med min info til folk og jeg blev så blokeret på Facebook fra hans profil og også via messenger og kan ikke kommentere, da min kommentar er blevet fjernet lige efter jeg kommenterede.




Se skærmfoto af min kommentar her og dokumentationen på at jeg ikke kan kommentere eller se opslaget længere










Jeg ønsker jo netop ikke at folk bliver syge af produkter / vitaminer, hvor der er MSG tilsat og jeg er jo oplyser, så derfor ville jeg advare folk om det i hans opslag, fordi han skrev at produkterne ikke indeholdte unaturlige tilsætningsstoffer og det gør de.




Her er de vitaminer/produkter, som har MSG tilsat (du kan finde varedeklarationerne her













































Jeg håber at du blev oplyst i mit blog indlæg og med advarsel om Livegood vitaminerne og ift. denne forhandler, som ikke helt har rent mel i posen og som ihvertfald ikke er særlig professionel og lydhør overfor en der ved en masse om sundhed og om MSG.






Hvad mener du om sagen?


Var det en okay måde han håndterede kontakten mellem mig og ham på eller var den ikke okay og ikke professionel?

Kommenter gerne




Se flere vitamintilskud her med MSG tilsætningsstoffer (sektionen bliver løbende redigeret og flere vitaminer kommer op der)




Jeg er forresten i gang med at bygge en MSG-FRI vitamin sektion op på min hjemmeside og en sektion med vitaminer, hvor der er MSG tilsætningsstoffer i, så der sker snart noget der.




Hvad siger forskningen om MSG?

Lyt til Dr. Russell Blaylock. som er neurokirurg, som har lavet dybdegående forskning og undersøgelse på området her:

Jeg opfordrer også alle til at læse hans bog, hvis man er god til engelsk:


EXCITOXINS The Taste That Kill





Det betyder dette på dansk:


EXCITOTOKSINER Smagen der dræber






Den kan bestilles her:






Her er også lidt om forskningen på dansk fra hans bog:



Din hjerne hæver op, når du spiser MSG


Du har i forvejen glutamat i din hjerne og i din krop, du har ikke brug for yderligere


Neurologiske lidelser og hjerneskade





Copyright


(Blog indlægget må gerne deles, men teksten må ikke kopieres og bruges uden tilladelse)




Vh Oplysning om MSG.











146 visninger0 kommentarer
  • TikTok
  • YouTube
  • Facebook Social Ikon
  • Instagram
  • Twitter Social Ikon
bottom of page