top of page
Søg

Ny afslørring om økologisk fødevareproducent, som nu tilsætter MSG - Se svar fra Hanegal






Skrevet af Oplysning om MSG fredag d. 13/1 - 23 kl. 16:32





Jeg plejer at købe Hanegal´s Økologiske pølser, som jeg var virkelig glade for at spise, men indtil for kort tid siden, så opdagede jeg at nogle af deres nye Økologiske pølse produkter var tilsat Gærekstrakt, som er MSG, men det mener de ikke at det er, de er sikre på at det ikke er skadeligt at indtage.



Jeg har valgt at boykotte Hanegal pga. deres ignorance om bruget af Gærekstrakt i deres nye pølser, men også fordi de først startede med at ignorere mig og svarede ikke på E-mail og her via Instagram gik der altså 18 dage, før jeg fik et svar på min henvendelse.




For jeg tænker også at når man masseproducere et fødevareprodukt på samme fabrik, så kommer der sikkert nogle små rester fra pølserne, hvor der var tilsat Gærekstrakt og jeg selv er MSG allergiker, så jeg tager ingen chancer og så synes jeg at de ikke har deres etik i orden.



Men det kan du selv bedømme udfra deres svar om hvorfor de tilsætter det.





Her er produkterne det omhandler, hvor der er tilsat Gærekstrakt / MSG og hvorfor står der uden tilsætningsstoffer, når der er tilsat tilsætningsstoffer?


Herudover er der også tilsat Dextrose, som også et MSG tilsætningsstof







Varedeklarationen kan du se her på deres hjemmeside






Varedeklarationen kan du se her på deres hjemmeside





Varedeklarationen kan du se her på deres hjemmeside




Er Hanegal ægte økologisk, som der står i deres motto på fotoet i starten af artiklen her, når de nu bruger MSG tilsætningsstoffer i deres produkter?



Her er min besked til Hanegal







Svar fra Hanegal efter 18 dage, selvom de oplyser at de forsøger at svare indenfor 24 timer




Mit modsvar igen til tidligere besked:






og herefter har jeg ikke hørt mere fra Hanegal.



Jeg har også tidligere prøvet at kontakte Hanegal pr. E-mail, her kom der aldrig et svar




Hvad er Gærekstrakt egentligt i følge Den Danske Ordbog?


Her nævnes der Glutamat og Glutamat er MSG






Se hvad en hjemmeside skriver om Gærekstrakt

og forbindelsen til MSG lige her


I USA, der er der langt mere information om MSG og MSG tilsætningsstoffer, end der er her i Danmark


Oversættelse til dansk:

Fødevarer tilsætningsstoffer som ALTID indeholder MSG:


Mononatriumglutamat

Hydrolyseret vegetabilsk protein

Hydrolysere protein

Hydrolyseret planteprotein

Planteprotein ekstrakt

Natrium Kasinate

Gærekstrakt

Tekstueret protein (inkl TVP)

Autolyseret gær

Hydrolyseret havremel

Majsolie




Se flere navne for MSG via knappen





Så hvad mener du om Hanegal´s svar og om at de nu tilsætter Gærekstrakt til deres nye pølser?


Er det okay eller ikke okay?

Kommenter gerne






Forskningen











Citater fra neurokirugens bog:

EXCITOXINS The Taste That Kills
skriver jeg nedenfor her, det er oversat til dansk:



Du har i forvejen glutamat i din hjerne og i din krop, du har ikke brug for yderligere.




Din hjerne hæver op, når du spiser MSG




MSG er linket til neurologiske lidelser og hjerneskade.




En tilskrækkelig stor dosis MSG kan give dit barn en hjerneskade.





Følg mig på de sociale medier
















Se hvor MSG ellers findes henne i økologiske og alm fødevarer, som du indtager m.m på min hjemmeside










Copyright

(Blog indlægget må gerne deles, men teksten må ikke kopieres og bruges uden tilladelse)




Vh Oplysning om MSG.






278 visninger0 kommentarer
  • TikTok
  • YouTube
  • Facebook Social Ikon
  • Instagram
  • Twitter Social Ikon
bottom of page