top of page
Søg

Her er de kirsebærsauce du bør undgå - Lav din egen kirsebærsauce uden MSG







6Skrevet og udgivet af Oplysning om MSG mandag d. 25 november 2019 kl. 23:56



Hej med jer folkens.
Jeg har set på lidt forskellige kirsebærsauce og jeg har ikke kunnet finde en, som er uden MSG tilsætningsstoffer endnu.


Der er mange kirsebærsauce, som indeholder citronsyre / E-330, majsstivelse, modificeret majsstivelse, glukosesirup, som er MSG.



De ovennævnte tilsætningsstoffer kan altså godt skabe MSG under hydrolyse processen.





Få mere information om hydrolysering her:





Her er kirsebærsaucene med MSG:



























Lav din egen kirsebærsauce

Jeg fandt denne opskrift som er MSG-FRI, jeg valgte den med kartoffelmel fremfor majsstivelse, da majsstivelse er hydrolyseret og derfor er MSG.




Se opskriften her:


Ps. Brug ikke nogen form for eddike til syltede kirsebær, da det er fermenteret og derfor er MSG.



Kommentere gerne nedenfor, hvis du laver den og fortæl gerne os andre om den er god.

Tilmeld dig siden herinde, hvis du ikke kan kommentere.



"Vi må altså lave vores egen mad fra bunden af, for at undgå MSG, som er i mange fødevarer i Danmark."
- Oplysning om MSG.


Så prøv at lave din egen kirsebærsauce og selvfølgelig også din egen ris a la mande her i jule tiden.



Få mere info her via min hjemmeside:


For yderligere kontakt med mig, fang mig via chatten herinde eller via min E-mail



Vh Oplysning om MSG.



186 visninger0 kommentarer
  • TikTok
  • YouTube
  • Facebook Social Ikon
  • Instagram
  • Twitter Social Ikon
bottom of page