top of page
Søg

Her er de marcipan du skal undgå, som er med MSG tilsætningsstoffer




Skrevet og udgivet af Oplysning om MSG fredag d. 29 november 2019 kl. 18:17





Marcipan? Ja, det er noget, som vi alle nyder her i jule tiden, som er nær.



Skal du lave marcipan konfekt med børnene eller bare til dig selv eller til familien?
Så er det vigtigt at du bruger det som er uden MSG, især da børn er meget mere sensitive overfor MSG.
Dette skal dine børn HELT UNDGÅ ! !




Det mest almindelige tilsætningsstof, som er tilsat til de færdiglavede marcipan, som man kan købe i supermarkederne er GLUKOSESIRUP, som er hydrolyseret og derfor er MSG.




Få mere info om Hydrolysering her:






Flere navne for MSG, se dem her:







Her er de marcipaner, jeg har opdaget, som er med glukosesirup:











Marcipanbrød og marcipan slik med MSG tilsætningsstoffer:








Mere info om MSG i fødevarer i Danmark m.m:









Min egen hjemmelavet marcipan med øko rørsukker og dansk honning

Du kan købe Marcipan opskrifter af mig med eller uden sukker.


Pris 40,-


Du kan skrive til mig i en privat besked for at bestille.





Min oplevelse med MSG marcipan Vs. Hjemmelavet marcipan:


"Jeg nyder det, det er virkelig lækkert at spise og jeg får ikke en lyst til at spise løs af det og ikke stoppe igen. Men jeg bliver tilfredsstillet med lidt marcipan, hvor jeg førhen til jul især lavede en masse konfekt med MSG Marcipan, hvor jeg ikke helt kunne stoppe igen, så jeg kan klart anbefale at lave marcipan selv og så er det jo også sundere.
Vejen frem er at lave ens snacks og mad selv fra bunden af."


Færdiglavet økologisk MSG-FRI marcipan:


Tidligere spotvare i LIDL, nu kan den vidst købes på Molsorganic hjemmeside







Her kan du læse lidt om MSG og hvad det giver af problemer:





Video fra neurokirurgen Dr. Russell Blaylock (ekspert på området) vedrørende MSG:




Læs evt. hans bog EXCITOTOXINS The Taste that Kills




Og glem ikke at dele dette blog indlæg med din familie, venner og i dit netværk.



Vh Oplysning om MSG.


For yderligere kontakt med mig, skriv til mig via chatten herinde på hjemmesiden eller via mail msg-oplysning@hotmaill.com




299 visninger0 kommentarer
  • TikTok
  • YouTube
  • Facebook Social Ikon
  • Instagram
  • Twitter Social Ikon
bottom of page