top of page
Søg

McDonalds benægter at de bruger MSG i deres fastfood - Se beviserne her på at de bruger skjult MSG


Udgivet af Oplysning om MSG d. 15 oktober 2019 kl. 21:27



McDonalds og MSG





From: Nina

Sent: 11. marts 2019 00:41

To: Kundeservice DK <kundeservice@dk.mcd.com>


Subject: Bruger i E-621 krydderi i jeres fastfood?


Hej McDonalds.

I har et stort udvalg af fastfood mad. Jeg ville lige høre om i bruger MSG altså det tredje krydderi E-621 i jeres mad? :)

MSG må nemlig godt bruges i forarbejdede fødevarer i følge fødevarestyrelsen.

Jeg ville egentlig gerne se indholds lister af jeres sortiment, især hvis der er ovennævnte i. Kan i sende mig det hvis det er.

Vh Nina.



FW: Bruger i E-621 krydderi i jeres fastfood?

Kundeservice DK <kundeservice@dk.mcd.com>

Tir 12-03-2019 16:23


Hej Nina,


Tak for din henvendelse.


Som udgangspunkt bruger vi det ikke. Vi tilsætter det ikke i vores restauranter, og vi har ikke nogen varer i vores resturanter som er fremstillet med MSG fra vores leverandører. Vores menu ændrer sig dog hele tiden så vi kan jo ikke sige hvad fremtiden bringer, men det er en ting som vi prøver at undgå at vores leverandører bruger.


Venlig hilsen

Food Folk Danmark ApS

Falkoner Alle 20, 2000 Frederiksberg

+45 33 26 60 00

www.mcdonalds.dk






From: Nina Andersen <heltmigselv@hotmail.com>

Sent: 14. marts 2019 23:51

To: Kundeservice DK <kundeservice@dk.mcd.com>


Subject: Sv.:Bruger i E-621 krydderi i jeres fastfood?


Som udgangspunkt... Vil det sige at i bruger det men ikke ofte eller hvad?

Jeg vil sikre mig at MSG ikke er i jeres sortiment, så kan i evt sende mig ingrediens lister på jeres dressinger, ketchup, dips og krydderier som i bruger..? Eller endnu bedre sende fotos af det i bruger.


Da der er forskellige helbreds risiko ved indtagelsen af MSG. Fx siger neurokirurgi Dr. Russel Blaylock at MSG kan forårsage hjerneskader, invaliderende gigt, migrænehovedpiner m.m

Se selv her: https://www.naturalnews.com/035243_Russell_Blaylock_MSG_interview.html

MSG gemmer sig nemlig under mange forskellige betegnelser, og hvis jeg selv skal skal spise hos jer igen, så skal jeg oplyses korrekt.


På forhånd tak.





FW: Sv.:Bruger i E-621 krydderi i jeres fastfood?

Kundeservice DK <kundeservice@dk.mcd.com>

Fre 15-03-2019 11:20


Hej Nina,

Vi beklager at svaret ikke var tydeligt. Vi tilsætter det ikke i vores restauranter, og vi har ikke nogen varer i vores restauranter som er fremstillet med MSG fra vores leverandører.

Venlig hilsen

Food Folk Danmark ApS

Falkoner Alle 20, 2000 Frederiksberg

+45 33 26 60 00

www.mcdonalds.dk

CVR: 24 21 40 87





From: Nina Andersen <heltmigselv@hotmail.com>

Sent: 15. marts 2019 22:33

To: Kundeservice DK <kundeservice@dk.mcd.com>


Subject: Sv.:Sv.:Bruger i E-621 krydderi i jeres fastfood?


Jeg ønsker en indholdsfortegnelse, som skrevet lige før.

I skal ikke tilbageholde information for jeres kunder da, for jeg vil gerne vide hvad jeg spiser når jeg spiser hos jer.

I undlader at give mig information og de dressinger og dip som i bruger. Dette er ikke i orden.






FW: Sv.:Sv.:Bruger i E-621 krydderi i jeres fastfood?

Kundeservice DK <kundeservice@dk.mcd.com>

Tir 19-03-2019 10:12


Hej Nina

Mange tak for din mail.


Det handler bestemt ikke om, at vi ønsker at tilbageholde information for vores gæster. Som sagt tilsætter vores leverandører ikke MSG til vores mad, ligesom vi ikke tilsætter det ved produktionen i restauranterne.

Ud fra din oprindelige mail forstod vi det således, at du kun ønskede ingredienslisten, hvis nogle af vores produkter indeholdte tilsætningsstoffet. Vi beklager, hvis vi har misforstået dig.


Men hvis du fortsat ønsker fulde ingredienslister på sovser og dressinger, så gør vi selvfølgelig gerne det – igen, vi er ikke interesseret i at tilbageholde information for vores gæster. Da det er en omfattende forespørgsel, så kræver det lige lidt tid, men jeg vil vende tilbage til dig i denne uge. Det håber jeg er okay.


Venlig hilsen

Food Folk Danmark ApS

Falkoner Alle 20, 2000 Frederiksberg

+45 33 26 60 00

www.mcdonalds.dk

CVR: 24 21 40 87






FW: Sv.:Sv.:Sv.:Bruger i E-621 krydderi i jeres fastfood?

Kundeservice DK <kundeservice@dk.mcd.com>

Tor 21-03-2019 09:56

Hej igen Nina,

Hermed ingredienslisterne fra kasserne med vores dressinger.



Ketchup:





Sennep:




Big Mac sauce:




Big tasty sauce:




Salsa sauce:




Mayo:




Citron mayo:




Cajun BBQ sauce:





Tartar sauce:




Pommes frites dip:





BBQ dip:




Karry dip:




Sur/sød dip:




Chili mayo:




Cheddar dip:




Hvidløgsdip:




Bernaise dip:




Venlig hilsen

Food Folk Danmark ApS

Falkoner Alle 20, 2000 Frederiksberg

+45 33 26 60 00

www.mcdonalds.dk

CVR: 24 21 40 87




MSG betegnelserne i ovenstående dips og dressinger er:



Modificeret majstivelse



Eddikke



Hydroliseret vegetabilsk protein



Citronsyre



Gærekstrakt



Glukosesirup



Skummetmælkspulver



Mælkeproteiner





Se korrespondancen nedenfor mellem mig og McDonalds Kommunikations manager Pia Tobberup:



Food Folk Danmark ApS Falkoner Alle 20, 2000 Frederiksberg +45 33 26 60 00 www.mcdonalds.dk CVR: 24 21 40 87









Food Folk Danmark ApS Falkoner Alle 20, 2000 Frederiksberg +45 33 26 60 00 www.mcdonalds.dk CVR: 24 21 40 87



Som i kan se og læse jer frem til, så får jeg 2 modsigende svar fra McDonalds om bruget af MSG og hvor det bruges. Dette undre mig, men det er bestemt ikke første firma, der benægter bruget af MSG, da de oplyser mig om at de IKKE bruger MSG, når de f.eks har Gærekstrakt tilsat deres produkter, som ER MSG.
16 dressinger/dips og 4 McDonalds retter indeholder MSG.
Der er altså manglende information om hvad MSG er og hvilke andre navne / tilsætningsstoffer (skjult MSG), som er tilsat til vores Fødevarer, Fastfood, Slik, Modermælkserstatninger, Medicin, Vitaminer, osv osv, her i Danmark.
Dette arbejder jeg stærkt på at få ændret ved at oplyse befolkningen.
Samtlige McDonalds dip og dressinger indeholder MSG, men hvorfor benægter de så?
Har de noget at skjule?
- Oplysning om MSG.






"Hvad nu hvis nogen fortalte dig, at et kemikalie tilsat mad kunne forårsage hjerneskade hos dine børn, og at dette kemikalie kunne have indvirkning på hvordan dine børns nervesystemer blev dannet under dets udvikling, således at de, når de blev ældre, kunne få indlæringsvanskeligheder eller emotionelle vanskeligheder. Hvad hvis der var videnskabeligt bevis for, at disse kemikalier kunne skade en vigtig del af hjernen, der er kendt for at kontrollere hormoner, således at dit barn senere i livet kunne få endokrine problemer?".
[Endokrin; vedr. kirtler som afgiver deres sekret direkte til blodet].
. Dr. Russell Blaylock, Neurokirur. Teksten er fra hans bog: EXCITOTOXINS The Taste that Kills.




Jeg foreslår jer at få fat i Dr. Russell Blaylocks bog og læse den.




Mere information om MSG:





Se MSG Navne listen her (hvilke navne/tilsætningsstoffer, som du bør undgå):





Efter at du har læst dette blog indlæg, ønsker du så at spise McDonalds mad igen, når du nu ved at de bruger MSG og hvordan MSG kan skade dit helbred?


Er det det værd?




Har du fået bivirkninger af at spise ovennævnte McDonalds mad med MSG i?


Så er du velkommen til at kontakte mig via Chatten herinde på siden eller via min E-mail msg-oplysning@hotmail.com



Skrevet af Oplysning om MSG







554 visninger0 kommentarer
  • TikTok
  • YouTube
  • Facebook Social Ikon
  • Instagram
  • Twitter Social Ikon
bottom of page