top of page
Søg

Susan har ikke længere en ustyrlig trang til at “proppe” mad i munden - Hormonerne er faldet til ro


Udtalelse skrevet af Susan d. 4 januar 2019 og udgivet af Oplysning om MSG d. 5 januar kl. 14:00.



"Som tidligere bruger af psykofarmaka, har jeg senskader der påvirker mit lipode system og hormonforstyrrelser mm.

Dette medføre at jeg er nødt til at have ekstra fokus på, mad og fremstillingen deraf.

Da jeg sidste år, blev bekendt med hvad MSG er og hvad MSG kilder er, er jeg blevet mere motiveret til at lade mit “køkken” og hjem generelt inspirere af at mindske brugen af varer, der indeholder MSG.


Dette har medført at jeg langt om længe, har fået bedre styr på min lipode udfordring og jeg har mere energi
fordi jeg laver maden fra bunden og undgår færdiglavet mad, bla pålæg.

Humørmæssigt er mine hormoner faldet mere til ro og det giver en mental indre fred som de fleste kun drømmer om, smil og uren hud er en sjældenhed at spore nu.

Vi spare oveni penge og undgår for megen madspild og det er jo en bonus.

Jeg har ikke længere vand i kroppen og satser på at min vægt vil komme ned på et fornuftigt tal i løbet af 2020.

MSG øger trangen til at spise for meget og det er en rigtig dårlig kombination i forbindelse med lipode og hormonelle udfordringer, men jeg har ikke længere en ustyrlig trang til at “proppe” mad i munden og det tillægger jeg min omtanke ved køb af MSG-FRIE madvarer.

Det er hovedsagligt de færdiglavede produkter såsom: Pålæg, mayonnaise og remoulade og smør, som har været den store MSG kilde herhjemme.

Men i dag, har jeg lært at anvende rester fra aftensmad og æg og f.eks købt kylling eller kalkun som jeg har stegt og brugt som pålæg mm.

Jeg undgår så vidt muligt at pynte maden med Mayo og remoulade og vælger i stedet at anvende frugt og grønt i stedet, så maden bliver varieret og sund og så ser maden ikke trist og kedelig ud, men “festlig” og indbydende.

Drikkevarer har også været på MSG listen herhjemme, men jeg har vænnet familien til at drikke kogt vand med citron, som vi har fast på køl.

Indkøb er nemme og der går nærmest sport i at finde de MSG-FRIE madvare mm, hvilket gør det sjovere at handle ind, synes jeg.

Men jeg er godt guidet af den liste der er at finde på MSG siden, hvor der er utallige varergrupper nævnt som er uden MSG kilder og det er jo rart.

God fornøjelse.

Mvh Susan".

Tak til Susan for hendes udtalelse om hvordan hendes liv har ændret sig efter at fjerne MSG fra hendes kost.

Har du oplevet lignende efter MSG stop eller andre bivirkinger ved indtagelsen af MSG produkter?

Så er du velkommen til at kontakte mig via msg-oplysning@hotmail.com eller på chatten herinde på MSG hjemmesiden. Vh Oplysning om MSG.

105 visninger0 kommentarer
  • TikTok
  • YouTube
  • Facebook Social Ikon
  • Instagram
  • Twitter Social Ikon
bottom of page