top of page
Søg

STOR AFSLØRING - DISSE KEBAB STEDER BRUGER MSG

STOR AFSLØRING DISSE KEBAB STEDER BRUGER MSG





Skrevet af Oplysning om MSG d. 15/4 - 2020 kl. 00:47



Første gang at jeg blev spurgt om jeg godt vidste at kebab indeholdte MSG, tænkte jeg, gør de??
Og jeg undrede mig og tænkte: er det sandt?
Min ven og jeg tog over på det nærmeste kebab spisested: Kebab Mann på Hvidovrevej 53, 2650 Hvidovre beliggende lige ved Hvidovre Station
fordi vi var sultne, men også for at forhøre os om de brugte MSG og vi nævnte at jeg var allergisk og vi fik lov til at se på kebab rullen, som bruges til kebab spise og der opdagede vi at der var gærekstrakt i og vidst nok også dextrose, som er MSG.
De vidste faktisk ikke om de brugte MSG eller hvad der var i kebab kødet selv hos Kebab Mann.
Vi gik derfra pga. de brugte MSG og kørte et andet sted hen og spise.
Det var i marts måned år 2019, hvor min meget dybdegående MSG research begyndte. Jeg er stoppet med at spise kebab efter at jeg fandt ud af at der er MSG i.
Jeg kunne ellers rigtig godt lide at spise det engang imellem.






Disse Kebab spise steder bruger MSG:




1)

KEBAB CORNER

Ramsherred 44 6200 Åbenrå





2)

KEBAB HJØRNET

Persillegade 9 6200 Åbenrå




3)

KEBAB MANN

Hvidovrevej 53 2650 Hvidovre (Lige ved Hvidovre Station)




4)

MB FOOD store bladruller kebab

(Leverandør for kebab steder)




5)

SHAWARMA GRILL-HOUSE

Frederiksberggade 36 1459 Kbh



6)

CHILI KEBAB DURUMBAR

Hovedvejen 68 2600 Glostrup Ja, der bruges der MSG i deres mexico mix E-330 (citronsyre) og E621, som er MSG





7)

FRENCH CHICKEN TAKE AWAY - & RÖTISSERIE

Hovedvejen 105 2600 Glostrup

Ja, de bruger MSG i deres Mexico mix E-330 og E-621. Sweet chili dip sauce indeholder også MSG (modificeret majsstivelse E-1422).




8)

BIG BEN CAFE & RESTAURANT

Hovedvejen 103 2600 Glostrup

De bruger smagsforstærkere i deres salatdressinger.



Der var også et kebab sted, som jeg kontaktede via e-mail vdr. hvad deres kebab kød indeholdte og der var meget mistillid til mig, de ville simpelthen ikke ud med det, jeg blev spurgt, prøv at spørge Coca cola og se hvad de fortæller dig?


Der var også lidt frygt for at jeg skulle stjæle opskrifter.. hmm...


Og så blev jeg videresendt til MINAKEBAB leverandør var ret tavse overfor hvad der bruges i deres kebab kød mht. krydderierne, men henviste mig dog til at forhøre mig i den pågældende kebab butik af hensyn til allergener/allergi.




Burde en leverandør ikke oplyse om dette, hvis der er en der spørger om bruget af tilsætningsstoffer m.m ved allergi?



Jeg oplyser blot om det her, da jeg ønsker at den danske befolkning får dette oplyst, så de ved at der er nogle kebab spise steder i Danmark, som bruger denne skadelige smagsforstærker MSG.



Jeg ønsker ikke at skade nogens forretning eller omdømme, men jeg ønsker at ingen bliver syge af at spise MSG, så derfor denne oplysning.



Jeg bliver selv ENORMT SYG af at indtage det mindste MSG med det samme ved indtagelsen af det med symptomer som:
Vægtøgning / kan ikke tabe mig i vægt, hævelse i ansigtet, rødme / udslæt, ekstrem tørst m.m
- Nina.




Jeg ønsker at de erhvervsdrivende, der fører kebab spise steder at gøre alt hvad i kan for at lave kebab uden MSG og evt. presse jeres leverandør/er og kræve at få rent kebab kød og så evt. selv bruge rene krydderier uden MSG i, f.eks himmalayasalt, chili, cayennepeber, m.m altså enkeltvis krydderier samt lave egne dressinger m.m




Mange krydderier blandinger indeholder nemlig MSG.

Se mange af dem her:





MSG-FRI krydderier kan du finde her:






Se også på jeres dressinger, her kan der stå følgende, som er MSG:



Majsstivelse


Hydrolyseret vegetabilsk protein


Hydrolyserede proteiner


E-621


E-631


E-635


Mononatriumglutamat


E-330 citronsyre


Modificeret / modificeret majsstivelse


Gærekstrakt


Dextrose


Maltodextrin


Glukosesirup





Se dressingerne her med MSG og der er sikkert mange flere, som jeg ikke har opdaget endnu:





Se flere af MSG navnene her samt MSG tilsætningsstoffer:





Jeg vil også opfordre jer til at prøve at bage pitabrød og brød selv uden gær, da gær er også er MSG.


Eller lav jeres egen surdej uden gær.



Det er muligt at bage med vand og mel og derved undgå gæren.


Giv det et forsøg.




Skal du spise kebab?


Så foreslår jeg dig at forhøre dig om der bruges MSG, se MSG navne listen og find ud af om din lokale kebab spise sted bruger det.



MSG bivirkninger:

Mine egne bivirkninger, når jeg får MSG:


Susan´s MSG bivirkninger:


Dorte Jeanette Tybring MSG bivirkninger:


Frank Stjernehøj´s bivirkninger ved citronsyre (som er MSG):


MSG FORSKNING

af Neurokirurgen Dr. Russell Blaylock,

se hans video her:


Læs hans bog: EXCITOTOXINS - The taste that kills Mere info om MSG: https://msg-oplysning.wixsite.com/msgoplysning Frosen kebab kød kan også indeholde MSG har jeg set i supermarkeder, så vær opmærksom, folkens. Vh Oplysning om MSG.




Følg mig på de sociale medier:







Mac Donalds bruger også MSG, læs her:


600 visninger0 kommentarer
  • TikTok
  • YouTube
  • Facebook Social Ikon
  • Instagram
  • Twitter Social Ikon
bottom of page